Bestellen

Bestellen

Nee. Wij zijn een online groothandel en leveren uitsluitend aan andere bedrijven die bij de Kamer van Koophandel staan ingeschreven. Bij elke eerste bestelling is het invullen van een kvk-nummer verplicht en wij controleren die gegevens voordat we die bestelling in behandeling nemen.

In onze webshop kun je snel en gemakkelijk het juiste product vinden en bestellen. Zoek het product, kies de gewenste leveringsvorm en aantal en klik op ‘bestel’. Kies vervolgens een betaalmethode en rond je bestelling af.

Je kunt kiezen om de bestelling te plaatsen met of zonder account. Wij raden je aan een account aan te maken maar dat hoeft dus niet.

Door je gegevens op onze site te bewaren, kun je de volgende keer wel sneller bestellen. Bovendien heb je met een account inzage in de facturen, je bestelhistorie en de status van een bestelling.

Podonova is een online groothandel, dus nee je kunt bij ons niet per e-mail of telefoon bestellen. Bestellingen kunnen uitsluitend via onze webwinkel geplaatst worden. Dit is heel makkelijk en snel te doen:

  • Zoek de producten die je wilt bestellen.
  • Vul het gewenste aantal in en klik op “in winkelwagen” om de producten in je winkelwagen te plaatsen.
  • Heb je alle producten gekozen die je wilt bestellen? Ga dan naar je winkelwagen en druk op “verder met bestellen”.
  • Vul je gegevens in en vul als je dat wilt een eigen bestelreferentie in voor je administratie.
  • Kies een betaalmethode en rond je bestelling af. Je kunt bij ons kiezen om een bestelling te plaatsen met of zonder account. En we hanteren geen minimale bestelwaarde.

Dat is voorlopig nog niet mogelijk omdat ons bedrijfspand en werkproces niet zijn ingericht om klanten te ontvangen of bestellingen te laten afhalen. Maar het zou zomaar kunnen dat het in de toekomst wel mogelijk wordt.

Alle standaardmaterialen en andere producten hebben we in principe op voorraad (uiteraard met uitzondering van producten die we speciaal voor jou hebben gemaakt). Daarvoor geldt op maandag tot en met donderdag voor 11.30 uur besteld = morgen geleverd. En op vrijdag voor 11.30 besteld = op maandag geleverd.

Maar niemand is perfect en wij dus ook niet. Dus het kan een keer gebeuren dat een product even niet in ons magazijn ligt. In dat geval vind je bij het product wat de levertijd is. Zijn we dat toevallig een keer vergeten te melden over een product dat je hebt besteld? Dan nemen we contact met je op over hoe je wilt dat we daarmee omgaan.

Voorlopig kun je op Podonova.nl bestellingen alleen in Nederland laten leveren. Binnen Nederland kun je de bestelling wel op een ander adres laten bezorgen dan dat op de factuur moet komen te staan. Wil je jouw bestelling niet op je factuuradres laten bezorgen? Dan kun je in het bestelproces een ander bezorgadres toevoegen, mits beide adressen in Nederland liggen.

Wil je als bedrijf vanuit een ander land dan Nederland iets bij ons bestellen? Laat ons dan aub even per mail weten welk product of producten je bij ons zou willen bestellen. Dan kijken we of we toch iets voor je kunnen betekenen.

Heb je een bestelling succesvol afgerond? Dan ontvang je per e-mail binnen 5 minuten een orderbevestiging met daarin ook meteen een pdf van de factuur voor je eventuele digitale administratie.

Heb je deze niet ontvangen, kijk dan of ons bericht toevallig in jouw mapje met ongewenste (reclame)mail terecht is gekomen.

Weet je zeker dat de bevestiging niet in die map zit? Neem dan aub via telefoon, app of mail even contact op met ons op om er zeker van te zijn dat we jouw bestelling hebben ontvangen.

Ja, als bedrijf kun je in onze webwinkel op rekening bestellen. Om gebruik te maken van betalen op rekening heb je wel een Podonova-account nodig. Bovendien moet je vanuit dat account minimaal één succesvolle bestelling hebben afgerond met betaling via iDeal. De minimale bestelwaarde voor bestelling op rekening is €100 exclusief btw.

Wil je – ondanks het feit dat je bij ons korting ontvangt bij vooruitbetaling via iDeal – na je eerste bestelling op rekening betalen? Dan kun je via e-mail die optie aanvragen en ontvang je vanaf dat moment eerst de producten en hoef je pas daarna te betalen. Na de verzending van de factuur krijg je 14 dagen de tijd om die te betalen.

In principe is het niet mogelijk een bestelling nadat je hem definitief hebt gemaakt te wijzigen of annuleren. We gaan namelijk direct aan de slag nadat we jouw bestelling hebben ontvangen.

Kom je er dezelfde dag voor 14 uur achter dat je iets wilt wijzigen aan je bestelling? Bel of mail ons dan even zodat wij kunnen kijken of er nog iets kan worden aangepast en er geen onnodige bezorgkilometers hoeven te worden gereden.

Je kunt de bestelling ook binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. De verzendkosten van een retour betalen wij voor je.

Je kunt (een deel van) je bestelling zonder problemen naar ons retourneren, mits de materialen ongebruikt zijn en je de retour binnen 14 dagen na ontvangst aanvraagt.

Kijk hier voor meer informatie over retourneren.

Als je een product wilt ruilen, dien je het product naar ons te retourneren. Wij storten vervolgens het geld van deze bestelling aan je terug zodat je zelf het juiste product kunt bestellen.